Börjar att bli lite för mycket.

VART SKA JAG BÖRJA?

1. Panikångesten börjar krypa tillbaka.

2. Jobbar mer än vad jag ska, inte bara timmar men också i huvudet.

3. Tar på mig mer än vad jag borde.

4. Personalbrist i butiken och dom andra butikerna.

5.Telefonen plingar eller ringer konstant.

6. Hinner inte med kvalitetstid med  barnen då jag antingen jobbar eller sitter i telefonen.

7. Bilen är trasig.

8. Ständigt trött och grinig.

Skulle kunna fortsätta men bara det här får mig att vilja stanna under täcket varje dag och inte kliva upp på en väldigt lång tid.

Känner att väggen kommer allt närmre och närmre men jag kan inte få mig till att sluta det ända jag kan tänka på är att jag måste jobba,jobba,jobba och på ett sätt tycker jag ju om det... 

Hur tar man tillbaka sitt liv ?



//Di

Kommentarer
Pempa säger:

Försök att se allt som en utmaning som du får mer energi utav. Det är jävligt svårt just nu men allt kommer att bli lättare senare. Försök hålla huvudet högt och ta ingen skit. Pösa

2010-05-05 | 21:36:39
Bloggadress: http://pempa.blogg.se/
TruePastNine säger:

Di !!



Att våga säga nej är nyckeln.. jag har gått in i väggen för några år sedan, och nått jag lärde mig då var att man inte tjänar nånting på att vara snäll, man bara förlorar..



Förlorar sina vänner

förlorar sin partner

förlorar sitt liv

förlorar sina barn



.. och vad får man ut av det ? ingenting.. det är ingen som kommer och tackar en med en extra fet lönecheck för att man lagt ner all sin tid och själ i jobbet, att man offrat kvalitets tid med barnen, för att man missar tid med sin älskade partner.. jag vet inte hur din chef jobbar, men kan inte tänka mig att hon ser allt man gör.



så skulle jag vara dig så skulle jag säga till henne att det inte går att jobba då det e dåligt med personal och att du måste gå hem etc etc för att du har barn och familj, ditt liv är inte butiken, trots att du har mycket ansvar.



Ett sätt är ju att fixa en tidsram tillsammans med din partner om hur mycket extra tid du har "råd" att lägga på jobbet.. för visst kanske det är bra för "karriären" att jobba lite extra.. så länge det inte skadar familjen :)



du är alldeles för söt att förtvina bort i en butik där du inte får tillräckligt med uppskattning :)



2010-05-09 | 22:50:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback