God morgon.

Vaknade i morse av att Linnea stod i hallen och grät om att hon hade ont i huvudet och när hon kryper in under täcket så  är hon kokhet. Då var det hennes tur då för Kevin var dålig förra veckan. Funderar redan på hur jag ska kunna lösa det med jobbet i veckan då det kommer en ny extra tjej jag ska lära upp på måndag och det är super brist på personal då jag fortfarande vänar på en tjej som skulle ha börjat hos mig förra veckan men blev sjuk.

Igår hade vi faktiskt en bra kväll. Jag hämtade barnen och åkte hem och då tänkte vi faktiskt strunta i brasan och äta godis och titta på film istället ,men då ringde familjen och ville att vi skulle komma ut till Vidja och kolla på brasan med dom så vi klädde på oss och åkte ut.
När man väl stod där vid brasan fick jag en liten nostalgi känsla, jag har nog spenderat varenda Valborg i Vidja sen jag var liten och i tonåren var det klart en av dom bästa festdagarna som fanns och jag trodde att det var så att man inte firade valborg på det sättet längre men jag hade fel. Varenda en hade antingen en flaska/glas i handen eller bar på en bolagspåse och dom gamla ungdomarna samlades fortfarande på platsen för att spenderar natten tillsammans och ha roligt, ett tag blev jag ju otroligt party sugen men jag åkte tillbaka hem med familjen och var där ett tag men sen vid ca halv elva begav vi  oss hem och barnen fick somna i min säng och jag satt uppe och kollade på film alldelles själv och det var helt okej. bar in barnen tills sig när jag ville få plats i sängen och somnade nog på en gång :)

Inte illa.

Hoppas ni alla hade en riktigt bra Valborg :)

Puss //Di


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback