Städhäxan.

Har en sån jäkla irritation i kroppen. Less på stress, less på mig själv och less på dom där hemma. 
Hela tiden plockar jag försöker se till att vårt hem ser något fint och städat ut, vilket är svårt på en familj på fem och tre våningar men jag försöker. 
Resten av familjen skiter nog i vilket dom klara av att bo i en svinstia.

På ett sätt kan jag förstå dom, jag är väldigt manisk och ja säkert skit jobbig men ibland önskar jag bara att man kunde ställa upp o städa där hemma bara för att vara snäll och göra det för min skull. 

Det som utlöste det hela var att jag igår fick en smäll på fingret om att jag lämnar soppor på diskbänken och glömmer ta ut dom, visst absolut men vänta varje kväll står det gammal mat på bordet och plockar inte jag bort det så ligger det även där på morgonen när jag vaknar, disken är full efter kvällens matlagning, det ligger blöt tvätt i tvättmaskinen och färdig tvätt  i torktumlaren, kläder jag har vikt ligger oftast kvar på samma ställe om inte jag lägger det i deras lådor, och jag får en smäll på fingret om en soppåse då och då. 
Om inte jag skulle byta sänglakan åt alla skulle vi ligga insjukna i smutsvirus eller nått. 

Ja det rann över kan man säga och jag förstår min man när han säger att det är jag som vill ha det kliniskt rent hemma men jag menar det vanliga vardagsplocket kan man väl ändå få hjälp med, är less på att börja städa när jag kommer hem åtta på kvällen eller innan jag går till jobbet på morgonen. 

Önskar bara att man kunde tänka på varandra och göra saker för den andra ska må bra och det gäller även mig. 

Måste väl krypa till korset och be om ursäkt för mitt utbrott men vill även att vi ska kunna prata om det här utan att bli osams och komma överens om en lösning, för gör vi det så lovar jag att Jag ska sluta med mitt jag vill ha hela tiden. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback