En god gärning.

Har tänkt på alla barnens kläder som dom nu har växt ur. I vanliga fall så har jag slängt dom i myrornas container men efter att en mammaledig kund kom in i butiken och delade med sig en väldigt fin ide så har jag nu tänkt i andra banor.

Den här kunden är för tillfället mammaledig och kände väl att hon hade en mass tid över till annat, så hon har gått runt till alla butiker runt Götgatan och pratat med dom om att bidra med julklappar till alla barnen på kvinnojourhemmet som ligger i närheten, där kvinnor och barn bor som blivit utsatta för våld i hemmet och inte kan vara med sina nära och kära. Det fick mig att tänka på att dom behöver säkert kläder och annat.  Dom  flyr dit utan sina ägodelar,vissa kanske bara har det dom kom med och inget annat  och då känns det bra att kunna bidra till att dom kan känna sig varma och trygga med att det finns andra som bryr sig om dom.

Iallafall jag blev mycket imponerad att det faktiskt finns människor som tänker oegoistiskt, det finns liksom ingen baktanke utan hon ville bara bidra med nått bra och det fick mig att fundera,

Är det värt att skicka gamla kläder till myrorna som antingen säljer det eller kastar det istället för att ge bort det till människor som verkligen behöver det.

Jag tänker  iallafall avsluta det här året men en god gärning, jag har en massa kläder som jag tänkt göra mig av med och nu vet jag hur.



Puss på er 

//Di

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback