Flytta eller bo kvar?

Igår var jag ledig och jag och sambon åkte till ikea för att kolla lite garderober och förvaringsmöjligheter och det gick faktiskt jätte bra. Vi hittade både garderober och byråer som vi ville ha så det är bara att börja rensa ut klädkammaren där allt ska få plats :) mycket roligt.

Sitter iförsig i en liten dilemma, ska vi bo kvar där vi bor eller ska vi flytta till nått större ?
Bor vi kvar så renoverar vi men bor ganska litet, flyttar vi kommer vi bo dyrare men större. Vi har fått lånelöfte men inte på så mycket vi skulle vilja ha så då känns det som om vi lika gärna kan bo kvar och passa på att leva lite lyxigt :) eller börja spara kanske, why not...

Jag trivs ju också otroligt bra där vi bor nu och när sommaren kommer så blir det ju inte lika trångt då man är ute mycket och tanken är ju bygga en skjust terass där man kan vistas på...


Så himla svårt men vill renovera nu om det är så att vi ska bo kvar så vi måste ju ta ett beslut nu...

Vad skulle ni välja:

Bo litet men ändå få plats och bo billigt ?

Bo större men betala mer  ?




Puss på er

//Di

Kommentarer
Anonym säger:

NIIIICE BLOGG! KEEP IT UP !! Besök gärna min blogg. Den är underhållande och varierande :) kram

2010-03-12 | 00:10:33
Bloggadress: http://fahealhajeh.blogg.se/
Lie säger:

Jag skulle nog välja alternativ ett, med tanke på hur jag bor. Satsa på att fixa altanen till sommaren och bra förvaring så tror ja det kommer gå utmärkt =)



Kul med ny blogg <3

puss

2010-03-13 | 10:18:37
Bloggadress: http://luckylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback