Mammaledighet/Jobba

Sitter på tåget hem och är jätte trött. Dagens höjdpunkt är Hannah & Amandas podcast.

Har tidigare inte lyssnat på poddar men har nu kommit på att det är väldigt trevligt när man sitter på tåget på väg in till jobbet eller hem.

Just nu jobbar jag två dagar i veckan och samtidigt som jag älskar det kan inte en liten del känna skuldkänslor.

Är det inte fel att jobba när man har en 5 månaders hemma ?

Ska man inte som mamma vara hemma och ta hand om sitt barn ?

När jag känner alla dessa tankar så blir jag ledsen men jag gillar verkligen att jobba och om jag jobbar nu kommer jag inte behöva jobba full tid sen för då kan jag ha dagar med Max så mycket längre än bara året.

Hur ska jag göra för att trycka bort skuldkänslorna ? är det jag eller är det bara vad jag är rädd för vad samhället ska tycka.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback